Organizacja pracy szkoły od 1 kwietnia 2020 r.
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie,
przede wszystkim dziękuję wszystkim członkom naszej społeczności za zaangażowanie i współpracę.
Po analizie przebiegu pierwszych dni funkcjonowania szkoły w nowych warunkach przekazuję informację o ustaleniach obowiązujących w trakcie kształcenia na odległość. We współpracy z nauczycielami wprowadzam pewne zmiany i ustalenia dotyczące oceniania.
- Pozostaje bez zmian obowiązujący dotychczas plan lekcji. W dzienniku będą wpisywane tematy zajęć oraz forma ich realizacji.
- Uczniowie będą otrzymywali materiały do pracy lub informacje o lekcji on – line dzień wcześniej. Mają obowiązek odebrania wiadomości. Uczniowie mogą wykonać zadania w czasie rzeczywistym lub w innym momencie dnia (np. w sytuacji, gdy z komputera korzysta kilku członków rodziny). W przypadku częstego nieodbierania materiałów nauczyciele poinformują o tym wychowawcę klasy i rodziców/opiekunów. We frekwencji będziemy zaznaczać „nauczanie zdalne”.
- Nauczyciele prowadzą lekcję lub są dostępni w sposób ustalony z uczniami i w zależności od możliwości technicznych (dziennik, poczta elektroniczna, grupy
w mediach społecznościowych, Skype, platforma edukacyjna itd.) w godzinach trwania zajęć w planie lekcji. - W razie problemów ze znalezieniem materiałów uczniowie mogą zwracać się do pań pracujących w szkolnej bibliotece oraz nauczycieli z klubu szkolnego – poprzez dziennik elektroniczny.
- Dyżury telefoniczne będzie pełniła szkolna pedagog – numer telefonu i godziny dyżurów zamieścimy na stronie internetowej szkoły.
- Ogólne zasady WSO nie ulegną zmianie (np. średnia ważona, progi uzyskiwania poszczególnych ocen, sposoby uzyskiwania ocen wyższych niż proponowane, obowiązkowe prace klasowe), natomiast ustalono, że
– wszystkie informacje dotyczące ocen bieżących i proponowanych będą przekazywane tylko poprzez dziennik elektroniczny,
– rezygnujemy z ustalonej obowiązkowej liczby ocen w II semestrze,
– metody sprawdzania wiedzy będą dostosowane do warunków kształcenia na odległość oraz możliwości technicznych uczniów i nauczycieli (przesyłanie prac drogą elektroniczną, odpowiedź ustna lub sprawdzian z wykorzystaniem narzędzi takich jak Skype, Messenger, narzędzia platform edukacyjnych i inne ustalone przez nauczyciela z uczniami).